Заміна поршня і кілець на бензопилі
Бензинова пила – це потрібний у господарстві інструмент. Нею активно користуються як в лісових господарствах і на будівництві, так і дачники, і власники приватних будинків. Всі прагнуть утримувати свій інструмент у справності. Але, іноді в роботі бензинових пил бувають перебої, падіння потужності на високих оборотах і т. д.
У цій статті розглянемо всі аспекти ремонту двигуна бензинової пилки, коли потрібна заміна поршня і кілець, але не потрібна заміна циліндра.
Підбір запасних частин для ремонту
Для проведення ремонту двигуна бензинової пилки нам будуть потрібні наступні запасні частини:
- поршень
- поршневий палець
- компресійне кільце
- стопорні кільця
Поршень служить для передачі обертального моменту, після згоряння повітряно-паливної суміші, на колінчастий вал двигуна.
Компресійні кільця забезпечують компресійний тиск в порожнині циліндра двигуна внутрішнього згоряння.
Поршневий палець кріпить поршень до шатуна.
Стопорні кільця надійно утримують поршень на поршневому пальці і ставляться зазвичай розрізом вниз.
На цьому фото ми бачимо, як виглядають необхідні нам деталі. Всі ці запасні частини ви можете придбати в нашому інтернет-магазині «Сам Собі Сервіс» як в комплекті, так і окремо.
В даний час окремі компанії випускають поршні з одним кільцем. Це дає зменшення втрат енергії на стирання в циліндрі і збільшує кількість обертів.
Більшість торгових марок виробляють поршні з двома кільцями. Це забезпечує стійку лінію руху поршня, зменшує зношення деталей, збільшує самоохолодження поршня і посилює компресійний тиск в камері згоряння.
Поршневі кільця, що випускаються в даний час, бувають:
- сталеві
- чавунні
Сталеві кільця характеризуються високопластичністю і піддатливістю.
Для чавунних кілець характерна підвищена стійкість до стирання.
Природний знос поршня і кілець двигуна бензинової пилки
Ремонт двигуна бензопили з заміною поршня зазвичай проводиться на напівпрофесійних і професійних пилах, для збільшення їх ресурсу. Ресурс роботи напівпрофесійних пил становить – 1150-1250 мотогодин, а професійних – 2100-2600 мотогодин. Тут це виправдано.
На звичайних побутових пилках з ресурсом 550 – 650 мотогодин вартість ремонту може дорівнювати вартості нової бензинової пилки. В цьому випадку витрати на ремонт себе не виправдовують.
Зазвичай, основною причиною заміни поршня з кільцями на бензиновій пилі є природний знос, приклад якого ми бачимо на фото вище. Він виникає, якщо ваша пилка знаходиться в експлуатації тривалий час, близько 8 – 9 років і за цей час ви її експлуатували згідно інструкції, а саме:
- двигун бензопили не перегрівали;
- не запускали його на одному бензині, без масла;
- правильно дотримувалися пропорції бензину і масла, згідно інструкції по експлуатації, для приготування паливної суміші;
- для приготування паливної суміші використовували тільки якісний високооктановий бензин і відповідне інструкції, якісне оригінальне масло.
При природному зносі рівномірно стирається робоча поверхня поршня і компресійних кілець, без глибоких подряпин на внутрішній поверхні циліндра. Саме внаслідок природного стирання поршня і кілець відбувається падіння компресії двигуна і значне зменшення потужності при роботі пили на високих оборотах.
Матеріал поршня – алюміній. Циліндр всередині покритий зносостійким хромом або ще більш довговічним нікасілом. Відповідно, поршень зношується швидше, ніж циліндр і змінюється, відповідно, частіше. Поршень завжди змінюється разом з комплектом компресійних кілець.
Проведення діагностики несправності
Діагностування несправності проводиться коли:
- значно падає потужність пили під навантаженням;
- не провертається колінчастий вал двигуна при його запуску стартером;
- виникнення металевого звуку або брязкоту при спробі запуску пилки.
При виявленні у вашого інструменту одного або декількох вищеописаних симптомів, точне діагностування краще проводити в сервісному центрі. Клієнти компанії «Сам Собі Сервіс» користуються послугами центру «Мотоцентр» - г. Київ вул. Радищева 10. Там же Вам можуть зробити високоякісний ремонт.
Для подальшого уточнення несправності без розбору пилки, нам треба провести замір компресійного тиску в двигуні. Його величина повинна відповідати 9-12 Атм. У різних пилах цю величину треба дивитися в інструкції з експлуатації. При цих параметрах бензинова пила добре заводиться і забезпечує необхідну потужність в роботі.
Далі робимо висновки:
- якщо тиск в нормі, то це несправності карбюратора
- якщо тиск значно знизився, то нам треба зняти глушник і подивитися стан циліндропоршневої групи
При оцінці стану треба звернути особливу увагу на наявність:
- на поршні і компресійних кільцях глибоких подряпин та потертостей;
- злом компресійного кільця;
- прогоряння поршня;
- злом спідниці поршня;
- на циліндрі глибоких слідів механічних пошкоджень.
Далі оцінюємо стан кілець, торкнувшись їх електровикруткою:
- якщо є невеликий вільний хід, то кільця справні
- якщо вільний хід відсутній, то кільця потребують заміни
Корисні поради щодо заміни поршня з кільцями на бензопили від компанії «Сам Собі Сервіс»
На фото зображена розібрана бензинова пила.
Порядок розбирання бензинової пилки, заміни поршня з кільцями і циліндра і подальшої збірки ми описали в статті «Заміна поршневої на бензопилі. Поради від "Сам Собі Сервіс". Тому повторюватися не будемо. Тут ми даємо корисні поради і вказуємо ті нюанси, на які варто звернути особливу увагу.
1. Після того, як розбирання бензинової пилки проведено, необхідно якісно відмити від мастила і бруду всі деталі. Для цих цілей можна використовувати будь-який автошампунь і знежирювач (бензин і т. д., все, що є).
2. Всі металеві частини після промивки бензином продуваються з компресора, як показано на цьому фото.
3. Якщо на поршні є глибокі подряпини, то їх можна спробувати прибрати наждачним папером. Рухи повинні бути перпендикулярні руху поршня.
4. Використовуйте термостійкий герметик, як фіксатор різьби для гвинтів, коли будете прикручувати кришку циліндра.
5. Після обробки наждачним папером, всі деталі обов'язково промиваємо бензином. Обов'язково очищаємо від старого герметика.
6. Для одягання кілець на поршень використовуйте розрізану за розміром верхнього діаметра поршня, пластикову пляшку. Зверху надягаєте кільце на поршень через пляшку. Це дозволить вам не шукати відлетівші кільця.
7. При установці поршня, стрілочка на ньому повинна бути спрямована в бік глушника, як ми бачимо на фото.
8. Після нанесення термостійкого герметика і зборки двигуна, необхідно почекати добу, поки герметик висохне.
9. Якщо поршень і циліндр з глибокими подряпинами, то краще міняти все в зборі /новий циліндр і поршень з кільцями/.
10. Після складання бензинової пилки обов'язково перевірте:
- підключення проводу від котушки запалювання до свічки,
- підключення бензинового шланга до карбюратора і подивіться, щоб він не був пережатий.
Якщо ремонт проведено правильно, то ваша бензопила відразу заведеться.
Якщо у вас недостатньо кваліфікації для проведення ремонту бензинової пили, то радимо вам звернутися в сервісний центр.
Нехай вашабензопила прослужить вам довгі роки.
- Заміна поршневий на бензопилиЗаміна поршневий на бензопили – рекомендації по ремонту своїми руками від компанії «Сам Собі Сервіс»!Повна версія статті